Kεραμίδι – Έλαφος (O2)

Διάρκεια: 4,5 ώρες
Μέγιστο υψόμετρο: 671 μ.
Σήμανση: Πινακίδες Ο2 και κόκκινα σημάδια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι

Η διαδρομή αυτή, τμήμα του εθνικού μονοπατιού Ο2, αρχίζει με καλντερίμι φεύγοντας  από το Κεραμίδι, στη συνέχεια βαδίζουμε για μία ώρα σε αγροτικό δρόμο ανάμεσα σε δενδρώδη και θαμνώδη βλάστηση, για να αποζημιωθούμε στη συνέχεια μπαίνοντας σε υπέροχο δρυοδάσος μέχρι λίγο πριν το χωριό Ελαφος.

Από την πλατεία του Κεραμιδίου ακολουθούμε το κεντρικό καλντερίμι που ανηφορίζει. Σε λίγο συναντούμε τη διασταύρωση, όπου αριστερά πηγαίνει το καλντερίμι προς την έξοδο του χωριού για Βόλο. Εμείς συνεχίζουμε ευθεία, ανηφορίζοντας συνέχεια σε πλακοστρωμένο καλντερίμι. Φθάνοντας στο τελευταίο σπίτι του χωριού, το αφήνουμε δεξιά μας και συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε σε λιθόκτιστο παλιό καλντερίμι. Περνάμε ένα μικρό ρέμα στρίβοντας δεξιά και σε λίγο το καλντερίμι τελειώνει και γίνεται φαρδύ μονοπάτι που βγαίνει σε φαρδύ αγροτικό δρόμο, όπου βαδίζουμε με κατεύθυνση δυτική ανηφορίζοντας σταθερά. Στη δεξιά πλευρά του δρόμου λίγο πιο χαμηλά φαίνεται το μονοπάτι που ανηφορίζει για λίγο παράλληλα και ενώνεται με το δρόμο. Φθάνουμε σε λατομείο που το αφήνουμε δεξιά μας και συνεχίζουμε με κατεύθυνση δυτική-νοτιοδυτική, σε έδαφος με θαμνώδη βλάστηση. Κάπου κάπου διακρίνουμε μέσα στο δρόμο υπολείμματα καλντεριμιού.

Μετά από αρκετή πορεία φθάνουμε σε σημείο όπου μπροστά μας υπάρχει μακρόστενο λιβάδι με νερόλακκο (σουβάλα Καλλίτση). Ο κύριος δρόμος που ακολουθούσαμε ως τώρα στρίβει δεξιά, αλλά εμείς συνεχίζουμε ευθεία μπροστά σε στενότερο αγροτικό δρόμο, που περνά δεξιά από τη σουβάλα και συνεχίζει σε ομαλό έδαφος με κατεύθυνση δυτική. Λίγο παρακάτω βρίσκουμε το μονοπάτι-καλντερίμι  λίγα μέτρα αριστερότερα από το δρόμο, αλλά σύντομα ενώνονται ξανά.

Η πορεία μας πλέον γίνεται μέσα σε ωραίο δρυοδάσος, σε υψόμετρο λίγο πάνω από τα 600 μέτρα και από κάποια σημεία βλέπουμε αριστερά μας τη λίμνη Κάρλα. Η κατεύθυνσή μας γίνεται βόρεια και τελικά ο στενός δρόμος που ακολουθούμε μπαίνει λοξά σε φαρδύτερο αγροτικό δρόμο. Παρακάτω φθάνοντας σε πλάτωμα που είναι δεξιά με μικρό μαντρί, φεύγουμε αριστερά από το δρόμο κατηφορίζοντας σε μονοπάτι και μετά από λίγα μέτρα ξαναμπαίνουμε σε αγροτικό δρόμο, που ανηφορίζει κατευθυνόμενος γενικά δυτικά. Πάνω σε μια δεξιά ανηφορική στροφή ξαναβρίσκουμε το μονοπάτι στην αριστερή πλευρά του δρόμου και το ακολουθούμε με κατεύθυνση δυτική.  Σε ένα σημείο θα συναντήσουμε και τριάντα μέτρα καλό καλντερίμι.

Φθάνοντας σε μικρό πλάτωμα, η πορεία μας στρέφεται πάλι βόρεια (δεξιά) και κατηφορίζουμε βρίσκοντας και άλλα υπολείμματα καλντεριμιού προς μια ωραία ρεματιά, που τα νερά της σχηματίζουν μικρό καταρράκτη λίγο πιο κάτω (ρέμα Μπεγιάτικο). Eδώ είναι ίσως το ομορφότερο σημείο της διαδρομής.

Αφού περάσουμε τη ρεματιά, κατηφορίζουμε στην δεξιά της όχθη σε πυκνό μονοπάτι, περνούμε και μια δεύτερη μικρότερη ρεματιά και στη συνέχεια βγαίνουμε σε ξέφωτο χώρο που διαχίζουμε από τη βόρεια (επάνω) άκρη του κατευθυνόμενοι δυτικά. Eδώ η περιοχή λέγεται Παλιάμπελα. Κατηφορίζουμε σε δεύτερο ξέφωτο και βαδίζουμε πάνω σε πεζούλα από ξερολιθιά στη βόρεια άκρη του. Κατόπιν κατευθυνόμαστε βορειοδυτικά και αφού περάσουμε τρία ρεματάκια ανηφορίζουμε σε  ξέφωτο με μαντρί, όπου περνάει και ένας αγροτικός δρόμος. Τον ακολουθούμε προς δυσμάς και μετά από λίγο, καθώς ο δρόμος στρίβει αριστερά, βρίσκουμε τη συνέχεια του μονοπατιού στη δεξιά πλευρά του και κατηφορίζουμε. Πιο κάτω συναντάμε ξανά τον ίδιο δρόμο και αμέσως φεύγουμε πάλι δεξιά του στη συνέχεια του μονοπατιού. Βγαίνουμε πάλι στο δρόμο και έχουμε σε λίγα μέτρα μπροστά μας διασταύρωση που αριστερά πηγαίνει σε εκκλησάκι. Κατηφορίζοντας  ξαναβγαίνουμε πάλι στο δρόμο, αποφεύγοντας την αριστερή φουρκέτα που κάνει. Τον διασχίζουμε λοξά προς τα δεξιά και σε λίγα μέτρα ξαναβρίσκουμε τη συνέχεια του μονοπατιού, που μετά από λίγο καταλήγει στη βορειοανατολική γωνία του γηπέδου ποδοσφαίρου του χωριού. Από τη δυτική πλευρά του γηπέδου ακολουθούμε δρόμο, ο οποίος πολύ σύντομα μας φέρνει στον Έλαφο (πρώην Βουργαρινή).