Κάπουρνα (Γλαφυρά) – Κάτω Κερασιά

Διάρκεια: 1.30΄
Σήμανση: κόκκινα σημάδια
Μέγιστο υψόμετρο: 400 μ.

Διαδρομή κατάλληλη για χειμωνιάτικους μήνες, καθώς περνά από χαμηλή βλάστηση με πουρνάρια κυρίως που δεν προσφέρει σκιά, βαδίζοντας σε μονοπάτι και αγροτικό δρόμο. Υπάρχει πρόσβαση με λεωφορείο του ΚΤΕΛ στην αρχή και το τέλος της. Μπορεί να συνδυαστεί και με τη διαδρομή Κάπουρνα-Κανάλια.

Η αρχή γίνεται στην άσφαλτο λίγα μέτρα μετά τα τελευταία σπίτια της Κάπουρνας, πηγαίνοντας προς Κερασιά. Ακολουθούμε αγροτικό δρόμο που ανηφορίζει αριστερά και στην αρχή του είναι τσιμενταρισμένος. Παραπάνω διακρίνουμε τμήματα καλντεριμιού μέσα στο δρόμο. Σε λίγο φθάνουμε σε διασταύρωση με άλλον αγροτικό δρόμο από αριστερά. Εμπρός μας συνεχίζει κατηφορικά το μονοπάτι προς Κανάλια. Εμείς προχωρούμε δεξιά στον αγροτικό δρόμο που ανηφορίζει ομαλά με κατεύθυνση βορειοανατολική.

kato-kerasia

Παραπάνω, εκεί που ο δρόμος στρίβει δεξιά, φεύγουμε αριστερά βλέποντας τα κόκκινα σημάδια και ακολουθούμε φαρδύ μονοπάτι που ανηφορίζει προς βορράν.  Σε λίγο βαδίζουμε σε επίπεδο έδαφος και μπροστά μας αρχίζει να σχηματίζεται μικρή ρεματιά. Η πορεία μας γίνεται βορειοανατολική και ελαφρά κατηφορική, έχοντας τη ρεματιά στα αριστερά μας, ενώ βλέπουμε και τη λίμνη Κάρλα και τα Κανάλια. Στα δεξιά μας έχουμε το ύψωμα Μετόχι (475 μ.).

Φθάνουμε σε ξέφωτο και συνεχίζουμε δεξιά προς ανατολάς, βγαίνοντας σε μεγαλύτερο ξέφωτο που το διασχίζουμε με πορεία ανατολική ακολουθώντας τα κόκκινα σημάδια. Μετά από λίγο ακόμα διάστημα σε επίπεδο έδαφος στην ίδια πορεία (προσοχή στις γιδόστρατες που φεύγουν προς διάφορες κατευθύνσεις) το μονοπάτι μας αρχίζει να κατηφορίζει παίρνοντας κατεύθυνση βορειοανατολική. Απέναντι θα δούμε πανοραμικά την Κάτω Κερασιά.

Κατεβαίνοντας, αγνοούμε διασταυρώσεις με μονοπάτια που φεύγουν προς τα αριστερά (βόρεια) και οδηγούν σε ξέφωτα που βλέπουμε πιο κάτω μπροστά μας και αριστερά. Η πορεία μας συνεχίζει πάντα βορειοανατολική και τελικά βγαίνουμε σε κτήμα.  Ακολουθούμε χωματόδρομο δεξιά μέσα στο κτήμα που κατηφορίζει, στρίβει αριστερά κάτω σε άλλο ακαλλιέργητο κτήμα με δέντρα και αφού παρακάτω περάσει ένα μικρό ρέμα, διασταυρώνεται λοξά από δεξιά με άλλο αγροτικό δρόμο. Σε λίγο βγαίνουμε στην άσφαλτο, που κάνει μια φουρκέτα προς τα δεξιά και βλέπουμε μπροστά μας την Κάτω Κερασιά. Μετά τη στροφή, δίπλα σε στύλο της ΔΕΗ, βρίσκουμε στενό μονοπάτι που κατηφορίζει ανάμεσα σε πουρνάρια και βγαίνει σε ασφαλτόδρομο, πλάι στην κοίτη του ρέματος της Κερασιάς. Ακολουθώντας τον, σε λίγο φθάνουμε στην εκκλησία του χωριού.