Αργαλαστή – Λεφόκαστρο – Κάλαμος

Απόσταση: 8,6 χλμ.
Διάρκεια: 2 ώρες και 45΄ (μικτή, με στάσεις)
Σήμανση: κόκκινα σημάδια
Μέγιστο υψόμετρο: 255 μ. (πλατεία Αργαλαστής)
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναί (Λεφόκαστρο)

Αυτή είναι μια από τις ωραιότερες διαδρομές του Νοτίου Πηλίου, που κατηφορίζει από την Αργαλαστή στον παραθαλάσσιο οικισμό του Λεφοκάστρου και από εκεί μας πηγαίνει στον επίσης παραθαλάσσιο Κάλαμο. Από τον Κάλαμο μπορούμε να επιστρέψουμε στην Αργαλαστή (βλέπε διαδρομή Αργαλαστή-Κάλαμος) ολοκληρώνοντας τον κύκλο με συνολική μικτή διάρκεια 4 ωρών περίπου, ή άν έχουμε διάθεση και λίγη ακόμη αντοχή, να συνεχίσουμε παραλιακά προς Πάου και από εκεί να επιστρέψουμε πάλι στην Αργαλαστή με συνολική διάρκεια περίπου 5 ώρες με στάσεις (βλέπε διαδρομή Κάλαμος-μονή Πάου-Αργαλαστή).

Αρχίζοντας λοιπόν από την πλατεία της Αργαλαστής, από τη γωνία του φαρμακείου ακολουθούμε τον στενό τσιμενταρισμένο δρόμο που κατευθύνεται δυτικά και περνά μπροστά από το ταχυδρομείο. Φθάνουμε σε διασταύρωση, όπου στη γωνία αριστερά είναι το ανακαινισμένο πέτρινο κτίριο του παλιού παρθεναγωγείου. Ευθεία μπροστά μας συνεχίζει το καλντερίμι για Κάλαμο. Εμείς στρίβουμε δεξιά, ακολουθώντας επίσης καλντερίμι με κατεύθυνση βόρεια. Το καλντερίμι παρακάτω χαλάει για τριάντα μέτρα και γίνεται σαν φαρδιά αυλακιά σε πετρώδες έδαφος.

Βαδίζοντας στη συνέχεια σε ωραίο καλντερίμι, περνάμε το μικρό ρέμα του Πνευματικού από γεφυράκι, διασχίζουμε εγκάρσια ένα χωματόδρομο και μετά από λίγο βγαίνουμε σε δεύτερο χωματόδρομο, όπου πάμε προς τα αριστερά κατηφορίζοντας. Μέσα στο δρόμο διακρίνουμε το καλντερίμι, τo oπoίο μετά από πενήντα μέτρα βγαίνει λοξά δεξιά από το δρόμο και το ακολουθούμε. Περνούμε δίπλα από πυλώνα ηλεκτρικού ρεύματος και σε λίγο φθάνουμε στο ωραίο πέτρινο τοξωτό γεφύρι της Ροδιάς.

Μετά το ρέμα της Ροδιάς, το καλντερίμι ανηφορίζει και τελικά βγαίνει στην άσφαλτο που πηγαίνει Λεφόκαστρο, στο σημείο όπου αριστερά φεύγει και χωματόδρομος προς Κάλαμο. Στη διασταύρωση υπάρχει πινακίδα και προσκυνητάρι. Ακολουθούμε την άσφαλτο για ένα χιλιόμετρο, αφού έχει καλύψει το καλντερίμι και κατόπιν, προσέχοντας στα αριστερά μας, βρίσκουμε τη συνέχεια του καλντεριμιού που κατηφορίζει ανάμεσα σε πεζούλες από ξερολιθιά. Παρακάτω συναντάμε την άσφαλτο, τη διασχίζουμε εγκάρσια και μετά από λίγο την ξανασυναντάμε. Μέχρις εδώ χρειαστήκαμε κάτι λιγότερο από μιάμιση ώρα για απόσταση 4,8 χλμ. Αν ακολουθήσουμε την άσφαλτο προς τα δεξιά, θα φθάσουμε σε τριακόσια μέτρα στην κύρια παραλία του Λεφοκάστρου.

Για να πάμε τώρα στον Κάλαμο, συνεχίζουμε στο καλντερίμι που κατηφορίζει περνώντας από παλιά βρύση με χρονολογία 1777 που έχει καλό νερό. Σε λίγα λεπτά φθάνουμε σε ωραία αμμουδερή παραλία.

Στην άλλη άκρη της παραλίας ανεβαίνουμε για λίγα μέτρα σε μονοπάτι και βγαίνουμε σε στενό χωματόδρομο. Από κάτω μας περνά ο αγωγός μεταφοράς νερού από το φράγμα Παναγιώτικο. Δυστυχώς οι εργασίες κατασκευής του αγωγού χάλασαν το ωραίο μονοπάτι με μικρά τμήματα καλντεριμιού που υπήρχε εδώ προηγουμένως.

Βαδίζουμε λοιπόν στο δρόμο και αμέσως υπάρχει διασταύρωση με δρόμο αριστερά που ανηφορίζει. Εμείς πάμε ευθεία χωρίς να απομακρυνόμαστε από τη θάλασσα που είναι  στα δεξιά μας. Τελικά ο δρόμος βγαίνει κάθετα σε άλλον χωματόδρομο και τερματίζει, πάμε αριστερά προς τα πάνω για δέκα μέτρα και αμέσως στρίβουμε δεξιά μέσα σε κτήμα, υπερπηδώντας χαμηλή περίφραξη στην είσοδο. Το μονοπάτι, που έχει κόκκινα σημάδια όπως και όλη η διαδρομή, συνεχίζει για λίγο μέσα στο κτήμα, μετά έχουμε στα δεξιά μας άλλη ιδιοκτησία με περίφραξη, στη συνέχεια κατηφορίζουμε προς τη θάλασσα και σύντομα βγαίνουμε στη μικρή παραλία του Αγίου Σώστη.

Στην άκρη της παραλίας περνά αγροτικός δρόμος και τον ακολουθούμε για δέκα λεπτά προς νότον. Εκεί που ο κύριος δρόμος στρίβει ομαλά αριστερά, τον αφήνουμε και συνεχίζουμε ευθεία δεξιότερα σε στενό δρόμο ελαφρά κατηφορικό, που τελικά γίνεται μονοπάτι και μας βγάζει στην βόρεια άκρη της παραλίας του Καλάμου.

Βαδίζουμε για λίγο στην παραλία και εκεί που φαίνεται να τελειώνει, πάμε για λίγα μέτρα αριστερά και μετά δεξιά σε τσιμενταρισμένο στενό δρόμο παράλληλο με τη θάλασσα. Περνάμε από πεζογέφυρα το ρέμα της Ροδιάς και σύντομα ξαναβγαίνουμε στην παραλία. Λίγο πριν το μέσο της παραλίας, εκεί όπου υπάρχει πινακιδάκι ορειβατικό καρφωμένο σε στύλο της ΔΕΗ, συναντούμε το καλντερίμι που ανηφορίζει για Αργαλαστή.