Αργαλαστή – Κάλαμος

Απόσταση: 3,7 χλμ.
Διάρκεια: 1.15΄
Σήμανση: κόκκινα σημάδια
Μέγιστο υψόμετρο: 255 μ.(πλατεία Αργαλαστής)

Η διαδρομή αυτή κατηφορίζει από την Αργαλαστή προς την παραλία του Καλάμου και στο μεγαλύτερο μήκος της βαδίζουμε σε ωραίο καλντερίμι. Είναι μια εύκολη διαδρομή ιδανική για χειμερινούς και ανοιξιάτικους μήνες. Από τον Κάλαμο μπορούμε αν θέλουμε να συνεχίσουμε παραλιακά είτε δεξιά (βόρεια) προς Λεφόκαστρο είτε αριστερά (νότια) προς μικρή Πάου και από εκεί να επιστρέψουμε πάλι στην Αργαλαστή.

Αρχίζοντας από την πλατεία της Αργαλαστής, από τη γωνία του φαρμακείου  ακολουθούμε το στενό τσιμενταρισμένο δρόμο που κατευθύνεται δυτικά και περνά μπροστά από το ταχυδρομείο. Στο τέλος του δρόμου έχουμε στην αριστερή γωνία το ανακαινισμένο λιθόκτιστο κτίριο του παλιού Παρθεναγωγείου. Δεξιά φεύγει το καλντερίμι για Λεφόκαστρο. Εμείς συνεχίζουμε ευθεία μπροστά προς δυσμάς σε κατηφορικό καλντερίμι που εναλλάσσεται με τμήματα μονοπατιού.  Σε λίγο έρχεται λοξά από αριστερά μας καθώς κατηφορίζουμε άλλο μονοπάτι από την εκκλησία της Αγίας Παρασκευής. Φθάνουμε σε διασταύρωση όπου πάμε αριστερά προς τα κάτω ξαναβρίσκοντας το καλντερίμι, περνάμε μικρό ρέμα και παρακάτω ένα δεύτερο όπου υπάρχει το πέτρινο γεφυράκι της Αμμουρσάς πνιγμένο στη βλάστηση.

ammoursa

Πιο κάτω διασταυρωνόμαστε λοξά με αγροτικό  δρόμο και συνεχίζουμε ευθεία στο καλντερίμι.

Σε λίγο βγαίνουμε κάθετα σε χωματόδρομο. Αν πάμε προς τα αριστερά, μετά από εκατό μέτρα  θα βρούμε το ωραίο ξωκλήσι της Αγίας Τριάδος και δίπλα του μια κρήνη με  δροσερό νερό.

agia triada

Για να πάμε όμως στον Κάλαμο, ακολουθούμε το χωματόδρομο προς τα δεξιά κατηφορίζοντας, μέχρι που βγαίνουμε στον άσφαλτο που πάει για Κάλαμο πάνω σε μια αριστερή στροφή του. Δεν μπαίνουμε στο δρόμο, αλλά κατεβαίνουμε σε μονοπάτι από την έξω μεριά της στροφής και πάμε αμέσως αριστερά. Σε λίγα μέτρα συναντούμε σπίτι και μπροστά του το μονοπάτι ξαναγίνεται καλντερίμι, που αμέσως όμως βγαίνει λοξά στην άσφαλτο, την οποία ακολουθούμε για διακόσια μέτρα.

Προσέχοντας στα αριστερά μας, ξαναβρίσκουμε το καλντερίμι που κατηφορίζει,  παρακάτω διασχίζει κάθετα την άσφαλτο και συνεχίζει τσιμενταρισμένο για λίγα μέτρα προς ένα εξοχικό σπίτι στα δεξιά μας. Παρακάτω το καλντερίμι γίνεται μονοπάτι και ξανά καλντερίμι και τελικά βγαίνει στην παραλία του Καλάμου. Στο σημείο αυτό υπάρχει ορειβατικό πινακιδάκι καρφωμένο σε στύλο της ΔΕΗ.