Κατήραγας – Σέσκλο

katiragas-sesklo

Απόσταση: 10,7 χιλιόμετρα
Διάρκεια: 2.45΄καθαρός χρόνος πορείας, 3.30΄ μικτός χρόνος με στάσεις.
Σήμανση: κόκκινα σημάδια
Μέγιστο υψόμετρο: 365 μ.
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι

Αυτή η διαδρομή ενώνει το χωριό Σέσκλο με την παραλία του Κατήραγα (Χρυσή Ακτή Παναγίας). Η μισή περίπου γίνεται σε αγροτικό δρόμο και η άλλη μισή σε ωραίο παλιό καλντερίμι που διατηρείται σε άριστη κατάσταση. Είναι ιδανική για χειμωνιάτικους μήνες και νωρίς στην άνοιξη,  ενώ δεν συνιστάται το καλοκαίρι λόγω του χαμηλού υψομέτρου (μέγιστο υψόμετρο 365 μ.) και της έλλειψης σκιάς. Yπάρχει πρόσβαση με λεωφορείο του ΚΤΕΛ στην αρχή και το τέλος της διαδρομής. Από το σταθμό του ΚΤΕΛ το πρωί μπορούμε να πάρουμε το λεωφορείο προς Αλμυρό (έχει δρομολόγια κάθε μισή ώρα) και να κατεβούμε στον Κατήραγα. Από το Σέσκλο μπορούμε να επιστρέψουμε με το μεσημεριανό λεωφορείο (τα δρομολόγια εδώ: ktelvolou.gr).

Η αφετηρία μας λοιπόν είναι στον επαρχιακό δρόμο Βόλου-Νέας Αγχιάλου λίγο πρίν τη Νέα Αγχίαλο ερχόμενοι από Βόλο, εκεί όπου υπάρχει η πινακίδα «Χρυσή Ακτή Παναγίας». Στο τελείωμα της αριστερής στροφής που κάνει εκεί η άσφαλτος, εκατό μέτρα μετά την πινακίδα, φεύγει προς τα δεξιά στενός ασφαλτοστρωμένος δρόμος. Τον ακολουθούμε και αμέσως στρίβουμε αριστερά σε διασταύρωση. Αφήνουμε ένα σπίτι αριστερά μας ανηφορίζοντας σε στενό χωματόδρομο μέσα σε ελαιώνα. Σε λίγο ο δρόμος τερματίζει και βρίσκουμε ωραίο καλντερίμι που ανηφορίζει ακολουθώντας το ρέμα που έχουμε δεξιά μας.

katiragas-sesklo

Φθάνοντας επάνω, συναντούμε αγροτικό δρόμο σαν συνέχεια του καλντεριμιού, βαδίζουμε  λίγα μέτρα σ’ αυτόν και αμέσως φεύγουμε αριστερά λοξά σε μονοπάτι με κατεύθυνση βορειοδυτική. Πιο πέρα το μονοπάτι βγαίνει σε εγκαταλελειμμένο χωματόδρομο και τον ακολουθούμε βρίσκοντας και λίγο καλντερίμι παραπάνω στα δεξιά του δρόμου. Στη συνέχεια μπαίνουμε λοξά αριστερά σε άλλο χωματόδρομο και μετά από λίγα μέτρα φθάνουμε σε μεγάλο ανοιχτό λιβάδι.

Αφήνουμε λοιπόν το δρόμο και βαδίζουμε μέσα στο λιβάδι προς δυσμάς. Στην άλλη άκρη βρίσκουμε προσκυνητάρι σε διασταύρωση πολλών χωματόδρομων. Συνεχίζουμε ευθεία στην ίδια δυτική κατεύθυνση και πιο πέρα ο κύριος δρόμος στρίβει αριστερά, ενώ εμείς προχωρούμε ευθεία δυτικά σε δευτερεύοντα στενό χωματόδρομο, ο οποίος σε λίγο αρχίζει να ανηφορίζει αλλάζοντας κατεύθυνση προς βορράν. Αφήνουμε διασταύρωση στα δεξιά μας που οδηγεί σε μια λάκκα με νερό και συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε. Για λίγο διάστημα παραπάνω βρίσκουμε τμήμα από το παλιό μονοπάτι λίγο δεξιότερα, παράλληλα με το δρόμο.

Τελικά βγαίνουμε λοξά σε φαρδύτερο χωματόδρομο που ακολουθούμε και ακολούθως πάμε δεξιά σε διασταύρωση. Λίγο παραπέρα, πριν από μια αριστερή στροφή του δρόμου, φεύγουμε δεξιά προς βορράν σε δευτερεύοντα στενό χωματόδρομο. Πιο πάνω βαδίζουμε δίπλα σε μια περίφραξη και στη συνέχεια βρίσκουμε στα δεξιά μας φαρδύ ωραίο καλντερίμι που ανηφορίζει στη ράχη.
Το καλντερίμι βγαίνει σε αγροτικό δρόμο που αμέσως διασταυρώνεται λοξά με άλλον και στη διασταύρωση υπάρχει μικρό εκκλησάκι. Εμείς πάμε δεξιά και πιο κάτω φθάνουμε σε λιμνούλα με νερό. Αριστερά από το δρόμο υπάρχει αντλιοστάσιο και στα δεξιά μας περίφραξη. Εδώ φεύγουμε δεξιά και βαδίζουμε προς βορράν σε μονοπάτι ανάμεσα στην περίφραξη και το νερόλακκο.
Σύντομα ξαναβρίσκουμε καλντερίμι που κατηφορίζει και παρακάτω γίνεται μονοπάτι και  στη συνέχεια χωματόδρομος. Δεξιά μας υπάρχει χωράφι. Ο δρόμος διασταυρώνεται κάθετα με άλλον χωματόδρομο, εμείς πάμε ευθεία μπροστά και βρίσκουμε πάλι καλντερίμι, που αμέσως χωρίζεται στα δύο. Ακολουθούμε το δεξιό κλάδο που κατηφορίζει ελαφρά, παράλληλα με μικρό ρέμα που σχηματίζεται στα δεξιά μας.

Σε λίγο φθάνουμε στα πρώτα σπίτια του Σέσκλου, όπου το καλντερίμι τελειώνει  και βγαίνουμε αριστερά σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο, που αμέσως διακλαδίζεται και πάμε δεξιά και κατόπιν αριστερά προς τα κάτω. Περνάμε ρεματάκι και φθάνουμε σε μικρή πλατεία με παλιό πηγάδι. Στη γωνία αριστερά είναι το φαρμακείο του χωριού. Μπροστά μας είναι η κεντρική πλατεία του χωριού με το πάρκινγκ, όπου είναι και το τέρμα των λεωφορείων.