Καλά Νερά – Μηλιές

Απόσταση: 4,8 χλμ
Διάρκεια: 1.30΄
Μέγιστο υψόμετρο: 378 μ. (πλατεία Μηλεών)
Σήμανση: κόκκινα σημάδια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι

Η διαδρομή Καλά Νερά-Μηλιές είναι από τις πιο πολυπερπατημένες του Πηλίου, και δικαίως. Πρόκειται για μια εύκολη πορεία μιάμισης ώρας σε θαυμάσιο καλντερίμι ανάμεσα σε ελαιώνες, περνώντας από μια ρεματιά που πάντα έχει νερό, που καταλήγει σε ένα πανέμορφο ιστορικό χωριό του Πηλίου. Διαδρομή  κατάλληλη για τον καθένα, για οικογένειες με παιδιά, εκδρομές σχολείων κλπ. Ισως η καλύτερη εισαγωγή στις ομορφιές του Πηλίου.

Για να επιστρέψουμε στα Καλά Νερά περπατώντας, αν δεν θέλουμε να κατεβούμε από τον ίδιο δρόμο, μια επιλογή είναι να ακολουθήσουμε τις γραμμές του τρένου από το σταθμό των Μηλεών και, φθάνοντας στη στάση της Βυζίτσας, να κατηφορίσουμε στο καλντερίμι Βυζίτσα-Καλά Νερά. Μια άλλη επιλογή είναι να κατηφορίσουμε αρχικά το καλντερίμι προς Μπούφα και μετά, ακολουθώντας την πορεία του Μηλιώτικου ρέματος, να καταλήξουμε στη γέφυρα του Μπελεγρίνου κοντά στα Καλά Νερά, ένα χιλιόμετρο ανατολικότερα από την αφετηρία μας (βλέπε διαδρομή Μηλιές-Μπελεγρίνος). Φυσικά μπορούμε να επιστρέψουμε και με το λεωφορείο του ΚΤΕΛ από τις Μηλιές. Αν θέλουμε, μπορούμε ακόμα να συνεχίσουμε από Μηλιές περπατώντας προς Τσαγκαράδα ή φράγμα Παναγιώτικο και Μπούφα.

Η αφετηρία της διαδρομής είναι  στον κύριο δρόμο απέναντι από το Τσιτσιλιάνειο νοσοκομείο, εκεί όπου υπάρχει αριστερά ταμπέλα προς «Αργυραίικα». Στη διασταύρωση υπάρχουν λίγα κυπαρίσσια. Σε λίγα μέτρα έχουμε νέα διασταύρωση, όπου δεν πάμε αριστερά επάνω για Αργυραίικα, αλλά δεξιά σε στενό τσιμεντόδρομο, παράλληλο με την άσφαλτο, που μας οδηγεί στο νεκροταφείο των Καλών Νερών. Μετά το νεκροταφείο συνεχίζει χωματόδρομος, που σε εκατό μέτρα στρίβει ελαφρά αριστερά μπαίνοντας σε ελαιώνα. Μετά από λίγα μέτρα, καθώς ο δρόμος στρίβει πάλι ελαφρά αριστερά, φεύγουμε ευθεία μπροστά μέσα στον ελαιώνα και αμέσως βρίσκουμε το καλντερίμι, που διατηρείται σε καλή κατάσταση και ανηφορίζει ομαλά στη ράχη.

Παραπάνω μπαίνουμε λοξά δεξιά σε χωματόδρομο, τον οποίο ακολουθούμε για εκατό μέτρα και στη συνέχεια βρίσκουμε τη συνέχεια του καλντεριμιού στα αριστερά. Βαδίζοντας συνέχεια ανάμεσα σε ελαιόδεντρα, βλέπουμε στη ράχη απέναντι τις Μηλιές. Στα δεξιά μας έχουμε το Μηλιώτικο ρέμα και αρχίζουμε να ακούμε τον ήχο του νερού που κυλάει, χειμώνα-καλοκαίρι. Διασχίζουμε το  ρέμα από τσιμεντένιο γεφυράκι και ανηφορίζουμε με ζιγκ ζάγκ την πλαγιά σε υπέροχο καλντερίμι, συναντώντας και τα πρώτα σπίτια του χωριού στη συνοικία Γυφτακαίικα.

Λίγο πιο πάνω βγαίνουμε στην άσφαλτο, που αριστερά οδηγεί σε εκατό μέτρα στο σταθμό του τρένου. Τη διασχίζουμε και ανεβαίνουμε έχοντας δεξιά μας την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου.  Ανηφορίζοντας συνεχώς, περνάμε δίπλα από το ερειπωμένο σπίτι του μακεδονομάχου Κώστα Γαρέφη και πάμε δεξιά περνώντας ένα γεφυράκι. Αφού περάσουμε και από το σπίτι του Δανιήλ Φιλιππίδη, ενός από τους δασκάλους της σχολής των Μηλεών μαζί με τον Ανθιμο Γαζή και το Γρηγόριο Κωνσταντά, φθάνουμε τελικά στην πλατεία του χωριού, με την πολύ αξιόλογη εκκλησία των Ταξιαρχών.