aidonofolies-stagiates

Αηδονοφωλιές – Σταγιάτες

Απόσταση: 1,95 χλμ.
Διάρκεια: 45 λεπτά
Υψόμετρο: από 140 μ. σε 398 μ. (πλατεία Σταγιατών)
Σήμανση: πινακίδες, κόκκινα σημάδια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι

Ένας ευχάριστος ανηφορικός περίπατος από την τοποθεσία Αηδονοφωλιές στον Άνω Βόλο μέχρι το όμορφο χωριό των Σταγιατών. Η μισή διαδρομή γίνεται σε καλντερίμι και μας προσφέρει πολλά σημεία με πανοραμική θέα προς το Βόλο και το Σαρακηνό. Καθαρίστηκε και σηματοδοτήθηκε πρόσφατα με τη φροντίδα της ομάδας ΑΠΟΔράσης Σταγιατών. Από τις Σταγιάτες μπορεί κανείς να συνεχίσει ανηφορίζοντας προς Πορταριά ή Μακρινίτσα, ή να κατηφορίσει, είτε προς το κοιμητήριο Αγίου Δημητρίου στον Άνω Βόλο και να πάρει το λεωφορείο, είτε προς το γεφύρι στα Ταμπάκικα στο Μέγα ρέμα και από εκεί να επιστρέψει στις Αηδονοφωλιές περπατώντας σε μονοπάτι παράλληλα με το ρέμα.

Από τη στάση του λεωφορείου 4 στις Αηδονοφωλιές, στο τέρμα της οδού Ιωλκού, περνάμε το γεφύρι αριστερά και ανηφορίζουμε δίπλα στο ρέμα στην άσφαλτο προς Άγιο Ονούφριο-Κουκουράβα. Διακόσια μέτρα πιο πάνω, απέναντι από το εστιατόριο Νέα Ρέμβη, υπάρχει μικρός χώρος στάθμευσης. Από εκεί αρχίζει το ίχνος της πορείας μας. Βαδίζουμε σε στενό δρόμο δίπλα στο Μέγα ρέμα στην αριστερή του όχθη, περνώντας απέναντι από ένα μπαρ και το τένις κλάμπ Ιωλκός και μετά περνούμε από γεφυράκι στην δεξιά (ανατολική) όχθη του ρέματος. Λίγο παραπάνω περνούμε με τοξωτό πέτρινο γεφυράκι άλλο ρέμα (της Μάνας) που συμβάλλει στο σημείο εκείνο με το Μέγα ρέμα. Aμέσως μετά το γεφυράκι πάμε δεξιά σε μονοπάτι, που σε λίγα μέτρα γίνεται καλντερίμι και σύντομα βγαίνει σε στενό ανηφορικό τσιμεντόδρομο πάνω σε φουρκέτα.

Πιο ψηλά, εκεί όπου ο δρόμος κάνει δεξιά στροφή, τον αφήνουμε και πάμε ευθεία σε μονοπάτι που αμέσως γίνεται καλντερίμι. Αριστερά μας έχουμε το βράχο-αναρριχητικό πεδίο του Σαρακηνού, στη βάση του οποίου χαμηλά φαίνεται το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάκη. Πιο πάνω φαίνονται τα σπίτια της Μακρινίτσας και χαμηλά ο Άγιος Ονούφριος.

Συνεχίζοντας στο καλντερίμι, περνάμε από το μικρό ξωκλήσι του Αγίου Παντελεήμονος και βγαίνουμε σε χωματόδρομο, όπου πάμε δεξιά ανηφορικά. Στην επόμενη στροφή που κάνει ο δρόμος, προχωρούμε ευθεία (ανατολικά) προς το εκκλησάκι του Αγίου Σεραφείμ. Αφήνουμε δεξιά μας το ξωκλήσι βαδίζοντας σε στενό δρόμο-καλντερίμι που ανηφορίζει έντονα. Φθάνουμε σε διασταύρωση, όπου δεξιά συνεχίζει διαδρομή προς το κοιμητήριο Αγίου Δημητρίου στον Άνω Βόλο. Εμείς πάμε αριστερά, περνούμε από το παλιό μοναστήρι του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και συνεχίζουμε σε καλντερίμι, που σύντομα μας φέρνει στην πλατεία των Σταγιατών με τα δύο μεγάλα πλατάνια πλάι στην παλιά βρύση με την αραβική επιγραφή.